Алтернативен поглед върху бъдещото образование

Мнение: (С.Попов, президент на международната методологична асоциация): Проблемът на нашето общество – то просто не знае, на къде се движи света. В днешните опити да се изгради системата на образование не се усещат очертанията на бъдещето. Възрастните са дезориентирани. Основните организатори на концепциите за детските ясли, градини и училище преди това са били ръководители в промишлеността и отбраната.

И затова огромното количество работа се е съпоставяло с тези идеи. В ничия глава дотогава не е хрумвало да отдава малките отрочета за цял ден в чуждо място, отделяйки ги от родителите, но промишленият модел от това време е изисквало ясли, а в главите на съвременните родители изобщо не им хрумва, че отглеждането може да става по друг начин.

Затова днес у нас отсъства душевна и разработена мрежа от квалифицирани гледачки. Отдаваме децата си в масовите учреждения, кодето те масово боледуват. След това масово ги привикват. Училищата, вузовете са изградени под натиска на индустриалното устройство на живот, предназначени да обучат класове с дисциплинирани работници.

Днес всякак кконкуренция в света идва от хора, спсобни да вземат решения и да действа самостоятелно. Но да не се променя нищо в училището преди всичко желаят родителите. Ние не разбираме накъде отива светът. Вече дори учениците от пети клас са заседнали в мрежата, те са в друг свят – и училището нищо не може да направи с това.

Английското училище например, е едно от най-освободените. До 80% от децата в тамошните училища, днес се учат чрез компютърните мрежи. Целият свят се опитва да научи децата да работят самостоятелно и сами да си набявят информацията. Защото на децата училищните уроци не са им интересни. Ето че дори и малките е невъзможно да заставим да направят нещо против тяхната воля и интереси.

Учителите се заблуждават мислейки, че няма алтернативва на училищното образование. Такава съществува. И само благодарение на учителите днес нея не я виждат и родителите. Първи я ракриватт децата. Някои например, обясняват колко интересно е да изучаваш гоеграфия по Discovery. И така е многократно по-понятно, по-бързо и по-добре.

Развитието на глобалните мрежи може да доведе до това, всички да получават знанията от интернет. В САЩ компанията Apple е въвела  училищна програма за обучение по Интернет. И тенденцията е такава, че все повече ученици, седейки си в къщи, завършват училище и получават сертификат за неговото завършване.

Но къде да денем гвардият учители? – Значи, ние не мислим за децата, а за учителите. Обществото ни не обсъжда, какво да правим с децата. И на нас ни е удобно да считаме, че училището трябва да бъде консервативно, че детските градини – са много нужно изобретение.

Днес родителите не искат да дават децата си в училище, за да не ги бият и обиждат. И това придобива вече масов характер. Тоест родителите се опитват да спасят децата си. Не да им дадат знания, а просто да ги спасят от побои и унижения.

Реплика: Относно “првилното“ училище погледнете в раздел “Възпитаване на децата“.

[56485]

Discussion | Share Feedback | Ask a question

You must be logged in to post a comment.

Laitman.com Comments RSS Feed