По-човечен свят за нашите деца

Въпрос: Всеки родител мечтае да възпита децата си така, че те да израснат добри и образовани и да успеят в живота. Но вие казвате, че старият метод на възпитание вече не работи и са нужни нови инструменти? Що за ново възпитание е това?

Отговор: Преди всичко ни трябва не „ново“ възпитание, а просто възпитание, защото „старо“ изобщо нямаме. За момента нямаме възпитание, ние не формираме човек. Затова не трябва да наричаме „система на възпитание“, образованието, което имаме в момента.

Лъжем сами себе си, като мислим ,че изпращайки децата си в училище, там ще ги възпитат. Училището не възпитава. Докато училищата се грижат само за оценките, децата получават вредни примери. Как детето ще се държи – на това учителите не възпитават!

Всеки ще се съгласи, че обикновено, в къщи децата не получават лоши примери, освен в редките изключения с най-неблагополучните семейства. Откъде тогава подрастващите вземат лошите навици? Или от интернет, или от училище, тоест от външно влияние. Ето защо трябва да се погрижим това външно влияние да е положително, а не отрицателно.

Училищата изобщо не се занимават с възпитаване на децата. Необходими са нови инструменти за възпитание, за да се превърне училището в място, където възпитават хора, а не просто място, даващо знания. И тогава ще видим как децата ни ще се изменят към по-добро, ще могат правилно да се свързват помежду си и да построят по-човечен свят.

Ще умеят да изграждат и задържат семейство, заедно с това, че имат достъп до всякаква информация в интернет. Ние трябва да им дадем повече знания за човека, за човешкото тяло, за половете – но в правилна, открита форма. Заедно с получаваната отвън информация, детето трябва да получава допълнителни обяснения, такива, че то да разбере защо има определени желания и мисли.

Не трябва да го засрамваме, а да говорим с него просто, без стеснение, правилно и открито, така че то да не се затваря от незнание как да овладее своята природа. Тук е необходима съвместна работа на родители, психолози, специалисти.

Въпрос: Министерствата на образованието обикновено притежават всички средства – психолози, учители, поддръжката на родителите, огромни бюджетни средства. Защо няма никакви добри резултати?

Отговор: В днешните училища аз не виждам такива специалисти, които да имат уменията от днешното поколение да оформят добри хора. Къде можем да видим резултатите от училищното възпитание?

Реплика: Моята дъщеря е в 11 клас и всеки ден я задържат в училище до късни часове. Това коства на държавата много пари.

Отговор: Само че всичко това е ненужно! За мен ще е добре, ако моята 17 годишна дъщеря, през половината от времето прекарано в училище, се занимава с изучаване на това, как да сформира човека в себе си, как да изгради своето обкръжение, семейство, как да стане човек, чувстващ се добре в добър свят!

А училището не се занимава с това. То учи само на математика, физика, биология…, т.е готви детето за университета, с други думи – как да печели пари. И такива и резултати получаваме!

От програмата на радиостанция 103FM, 08.01.2016

[175543]

Discussion | Share Feedback | Ask a question

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.

Laitman.com Коментари RSS Feed

Предишна публикация:

Следваща публикация: