Точно измерена Безкрайност

каббалист Михаэль ЛайтманВъпрос: Ако се издигаме към Безкрайността, то се получава, че никога не ще се удовлетворим и през цялото време ще искаме повече, отколкото имаме?

Отговор: Подемът не е безкраен, а строго определен: 125 стъпала, светлините Нефеш – Руах – Нешама – Хая – Ехида (НАРАНХАЙ), желаниятаКетер, Хохма, Бина, ЗеирАнпин, Малхут. Има граница, в която трябва да се съединя с останалите, докато не станем един човек с едно сърце, което се нарича Малхут на света на Безкрайността и там ние постигаме светлината на Безкрайността.

Всичко се намира в своите граници, всичко е измерено. Когато се казва: „Светлината на Безкрайността“ – това означава, че съсъда и светлината съответстват един на друг и няма ограничение. Това е безкрайно напълване със светлина от гледна точка на желанието.

Ако напълня изцяло чашата с вода – това означава, че тя е напълнена безкрайно. Тъй като няма никакви ограничения – колкото може да вмести чашата, толкова е налято. Това е безкрайно напълнение, защото не е ограничено на никакво ниво, което да не трябва да се надвишава. Тя е получила всичко, което е могла да приеме.

Затова нас понякога ни обзема такова усещане за цялостно напълнение, сякаш повече от това не можем да сенасладим! Това означава, че си постигнал съвършенно напълнение! Имало е 200 грама желание – и цялото е напълнено. Ако не трябва повече от това да нарастваш, значи си постигнал своето безкрайно напълнение. На някой друг може да му е нужно напълнение от 200 тона и докато не се напълни с тях, той ще се чувства ограничен. А когато се напълни – ще усети безкрайността.

Безкрайността не се определя от разстояния, тъй като в духовното няма разстояния. Но когато постигнем между себе си единство и всички изцяло се включим в интегралната идеална система,тогава висшата светлина, свойството отдаване, може напълно да се разкрие вътре в такова съвършено съединение – това се нарича Безкрайност. Това е качествено понятие, а не количествено.

От урок по статия на Рабаш, 12.05.2011

[42873]

Дискусия | Share Feedback | Ask a question

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.

Laitman.com Коментари RSS Feed