Предпазният щит на човека

каббалист Михаэль ЛайтманБаал а-Сулам, Бейт Шаар а-Каванот (Вратата на намеренията), п.87: Сфира Кетер със светлината Нефеш се нарича състояние Ибур (зародиш) на всяка степен, която все още не е разграничила своето „тяло” и изцяло се намира в клипат Нога, където доброто е смесено със злото.

За сега само коренът е поправен в нея, а не самото тяло, и затова цялото тяло за сега се нарича „кожа”. Но когато тя достигне до степента на Йеника (кърмене) и получи кли де-Хохма, в което светлината Руах се облича върху нея, тогава тя получава „тялото”.

В състоянието на „зародиш” (Ибур), доброто е примесено със зло и ние не знаем как да ги разграничим. Но в състоянието на „кърмене” (Йеника) ние започваме да разграничаваме между добро и зло и да използваме добрите желания. В следствие на нашите изяснения, ние порастваме и затова това състояние се нарича „кърмене”.

Това не е материален зачатък, който е роден и променя своето място, излизайки от майка си навън. Духовен „зародиш” и „зачатък”, който получава храна, са различни видове връзки между висшия и нисшия.

Ако аз сам не разграничавам нищо и висшия го прави за мен, то това състояние се нарича „зародиш”. Ако аз сам участвам в изяснението и разграничавам доброто от злото, използвайки доброто, тогава това вече е „кърмене”.

Ако изясня клипат Нога (черупката на Нога) така че да направя „щит” от нея от трите клипот (покривки, черупки), превръщайки избраното зло в „кожа”, която ме защитава, тогава аз мога да започна да изграждам себе си, избирайки между смесицата от добри и лоши желания.

Това е особена комбинация, тъй като в нея са смесени свойства на Твореца и творението. Имено от това аз трябва да направя нещо ново – независим човек (Адам, т.е. „подобен” на Твореца)

От урока по „Бейт Шаар а-Каванот“, 20.12.2010

[30301]

Дискусия | Share Feedback | Ask a question

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.

Laitman.com Коментари RSS Feed