Железните правила на духовната граматика

каббалист Михаэль ЛайтманВъпрос: Свързани ли са очертанията на ивритските букви със свойствата, които те символизират?

Отговор: Разбира се. Тези букви са били открити от Адам Ришон, когато е встъпил в духовния свят, и затова от тогава нататък кабалистичните трудове се записват с тях – на иврит или на арамейски език (буквите са еднакви), а езикът се подбира в зависимост от формата на изразяване действията на Твореца (ако трябва да се изрази действието на светлината, то се изразява на иврит, но когато се описва действието на кли, то се предава на арамейски).

Начертаването на буквите, редът им и тяхната граматика си остават неизменни, доколкото те определят двете светлини: хасадим и хохма, или двете сили – двете желания: получаване и отдаване. Екранът между тях изгражда всички начертавания на буквите.

Тук действат железни правила, абсолютните закони на десетте сфирот. Малхут и Бина се свързват помежду си, така че да достигнат Кетер, и тяхното взаимодействие поражда 22-те форми или начини на свръзка.

Те са обусловени от авиютът, трите линии, свойствата на деветте първи сфирот, на които Малхут желае да се уподоби. А след това, с помощта на всевъзможни комбинации на тези форми, Малхут намира начин да се самоизрази и изцяло се уподобява на Кетер.

Тора от първата до последната буква ни описва светлината – но от положението на съсъдите. И ако ти със своите желание, екран и сили преминеш през всички тези форми, ще поправиш себе си напълно.

От урока по Книга Зоар. Предисловие, 19.12.2010

[30172]

Discussion | Share Feedback | Ask a question

You must be logged in to post a comment.

Laitman.com Comments RSS Feed