Подбор на духовните свойства

каббалист Михаэль ЛайтманЗоар, глава „Отиот де Рав Амнон Саба (Буквите на Рав Амнон Саба)”, п.31: Това е играта на Твореца с всяка от двадесет и двете букви, давайки на всяка възможност да покаже своята власт според Неговата воля, докато те не изберат сами – по собствено желание – коя от тях е достойна да управлява света. Затова е казано, че 2000 години преди да създаде света, Творецът ги е разглеждал и си е играл с тях”.

Светлината е създала келим в четири фази на разпространение. Тогава се случва съкращение, чрез което се създава екран и малхут решава да получава наслаждение само заради отдаване. Така тя взаимодейства със светлината, Твореца, ставайки подобна на Него според закона за подобие на формата.

Малхут желае да придобие свойството бина, и в процеса на извършване на тази работа, 22 форми на желанието за наслаждение се формират в нея. Сякаш това свойство е очертано в тези контури, които се натрупват до степента на малхут, която се свързва с бина.

Първоначално желанието е безформено като глина, но когато приема двадесет и двете форми на бина, заедно те предизвикват желанието да е подобно на Твореца. Така, коя от тези форми е достойна да бъде основата, на която се създава светът? Коя от тях свързва началото и края? Коя води всички други форми след себе си? Тук става дума за ключовото намерение, основното действие, разчета за правене на ударно взаимодействие (зивуг де акаа), което винаги се прави в главата на парцуф.

Следвайки обратния ред, тоест от страна на келим, всички букви се появяват преди Твореца или с други думи, издигат МАН, молитва. В отговор всяка от тях получава МАД, отговор, който ù казва дали е възможно да се създаде светът с нея или не.

Ако към отговора не се прилепи някаква нечистота, това означава, че това е формата. Но, ако в отговор на искането от горе дойде сила, успоредно с нея се пробужда и клипа, то светът не може да бъде създаден, използвайки тази форма.

От урока по статията „Предисловие към книгата „Зоар“”, 15.12.2010

[29830]

Дискусия | Share Feedback | Ask a question

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.

Laitman.com Коментари RSS Feed