Няколко определения от „Талмуд на Десетте Сфирот”
35) Какво е кетер? (ч.2, гл.1, Ор пними, п.200)
Светенето на корена на стъпалото се нарича кетер (корона), тъй като той я венчава, т.е. я обкръжава, защото се явява най–светлия/тънкия на всички стъпала, и затова се смята, че обкръжава всяко стъпало отгоре.
29) Какво е хохма? (ч.2, гл.1, Ор пними, п.200)
Знанието за крайните резултати на всички детайли , съществуващи във всички реалности, се нарича хохма (букв. мъдрост).
7) Бина (ч.2, гл.1, Ор пними, п.200):
Разглеждане(съзерцаване) на пътищата на причините и следствията, за изясняване на всички резултати, които се раждат и се получават от каквото и да е, се нарича Бина (разум).
24) Какво е зеир анпин? („Вътрешно съзерцаване”, ч.2, п.13)
Зеир анпин означава „малкото лице“, тъй като светлината хохма се нарича „светлината на лицето“, както е написано: „Мъдростта (хохма) на човека ще освети неговото лице“.
И в съответствие с това име, общият парцуф кетер в света Ацилут се нарича „арих анпин“, което означава „голямото лице“, защото в него се съдържа цялата същност на светлината хохма.
И затова, 3-ят стадий (гимел), същността на който е само светлината хасадим (отдаване, милосърдие), произхождаща от бина, но в който има също светене на хохма (мъдростта), но липсва самата светлина хохма, се нарича с името „малкото лице“ – зеир анпин, тъй като светлината на неговото лице е намалена и незначителна по отношение на 1-ия стадий (алеф).
39) Какво е малхут? (ч.2, гл.1, Ор пними, п.200)
Последният, 4-и стадий се нарича малхут (царство), за да покаже, че от него произлиза управлението – с твърдост и пълна власт, както е със страха пред царската власт.
[27306]
Дискусия | Share Feedback | Ask a question
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.
Laitman.com Коментари RSS Feed