Горящият огън Лаг ба Омер

С Лаг ба Омер отбелязваме напускането на този свят на великия кабалист рав Шимон Бар Йохай, автор на книгата Зоар.

Той е особен човек, а направеното от него разкритие означава даряване на Кабала – науката за поправяне на целия свят.

Човечеството се е развивало поколение след поколение в родилни мъки, докато не стигнало до Авраам, който разкрил науката кабала в условията на кризата, разразила се в древен Вавилон.

А след това народа на Израел го чакало египетско робство и изходът от него, строителство на Първия и Втория Храм, възходи и падения.

Всички ужасни злополучия на този народ и въобще цялата история на човечеството представляват едно непрекъснато страдание.

Но целият път, изминат от нас до идването на Раби Шимон, е бил само за да подготвим себе си за поправяне.

След разрушаването на Втория Храм народът на Израел окончателно губи усещането за духовното и излиза в изгнание от него.

И тогава получаваме този подарък от небесата – идва човек, мъдрец от времената на Храма (тана), кабалист от огромна величина, който благодарение на своята особена душа е включвал в себе си всички предидущи души, съединявайки ги в себе си.

Затова заедно със своите ученици, той е могъл да достигне необикновени висоти – окончателно поправяне на своето поколение.

Баал Сулам пише, че в историята никога не е имало повече постижения, колкото по времето на РАШБИ и неговото поколение и подобно нещо може да се случи отново само в Края на поправянето, на прага, на което се намираме сега.

Зоар – това е название на светлината, разкриваща ГАР на света Ацилут, в неговата Корона, в особено място – в «скрития разум» на системата Арих Анпин.

Раби Шимон е бил уникален с това, че е съумял да съедини такава висока степен с нашия свят.

Със своите постижения той всъщност се е намирал на степента на окончателно поправяне, както до разрушаване на Храмовете, и заедно с това – в обикновения материален живот, съществувал след разрушаването на Втория Храм и пълното падение на народа от висотата на братска любов в безпричинна ненавист, от което е изчезнало всяко усещане за духовното.

Поради това, че е съединявал в себе си два такива полюса, Раби Шимон е могъл да напише тази Книга, т.е. да направи разкритие.

А без тази книга ние не бихме имали възможност да поправим душата си и да привлечем светлината, връщаща ни към източника.

От лекцията към празника Лаг ба Омер, 01.05.2010

Дискусия | Share Feedback | Ask a question

Трябва да влезете, за да публикувате коментар.

Laitman.com Коментари RSS Feed

Предишна публикация: